Kompetenciafejlesztés

A környezettudatos magatartás formálását célozta meg az E-Misszió Egyesület munkatársának bemutatója. Az előadó kitért napjaink legégetőbb környezeti problémáira, életünkre gyakorolt hatásaira, és azok megoldási lehetőségeire. A gyerekek érdeklődve figyelték az előadást és sokat kérdeztek is. A saját életükből hoztak példákat, hogy ők is hogyan tudnának környezettudatosabban élni, s a otthon mit tudnának ezért a célért tenni.

A kommunikációs tréninget a szülők számára szerveztük. Többen munkát keresnek, ezért igen hasznos volt az önéletrajz írásának technikájával való megismerkedés. Sok őket érdeklő kérdést tettek fel az előadónak. A szituációs gyakorlatok lehetőséget adtak számukra különböző helyzetek kipróbálására.

Családi nap rendezvényünkön lehetőség volt a szülők és a tanulók együttes tevékenységére. A sütés-főzés közös élménye közben  az együtt-tevékenykedés örömét élték át. Kreatív hobbi tevékenységet is gyakorolhatták. A gyerekek, szülők közösen napelemes körhintát és repülőt állítottak össze és próbáltak ki. A legnehezebb feladatnak az elemekből összeállítható kisautó modell bizonyult. A közös tevékenység, a siker élménye nagyon hangulatossá tette a családi napot.

A poroszlói kirándulás a gyerekek számára feledhetetlen élményt biztosított. Az utazás jó hangulatú volt. Átélhették az utazás izgalmát, az utazás közbeni helyes viselkedés, az egymáshoz alkalmazkodás kompetenciáját is más körülmények között tudták kipróbálni. A Tizsa-tavi Ökocentrumban a tó élővilágával ismerkedhettek meg a tanulók, amely szinten hozzájárult a környezettudatos magatartás fejlesztéséhez, ugyanakkor a környezetvédelemre, a természeti értékeink védelmére is ráirányították a figyelmet. A Tájházban a régi korok eszközeivel ismerkedtek tanulóink. A hagyományápolás a hazához való kötődés kialakitásában fontos szerepet játszik. A program során a tanulók szociális kompetenciájának sokat fejlődött. Az anyanyelvi kompetencia fejlesztése során pedig gyakorolhatták, hogy az adott helyzethez válasszák meg mondanivalójukat, s törekedjenek az esztétikus beszédre minden közegben.

A program sikeres lezárásaként zárórendezvényt szerveztünk. A rendezvényen belül is több programelem valósult meg. Gyöngyfűzés keretében a tanulók kulcstartót készítettek. A személyközi és szociális kompetenciák fejlesztése során megtanulták, hogy figyeljenek egymásra, folyamatosan segítsék egymást. A tanulás lehetőségét pozitív, életet gazdagító tevékenységként való elfogadását erősítette ez a programelem. A táncház során a tanulók megtapasztalhatták, milyen az összetartozás ereje. Ugyanakkor a kulturális értékeinkre is ráirányította a figyelmet. A tanulás a tapasztalás élményét ötvözte a néptánc tanulása. Külön öröm volt, hogy a néptánc alatt élő népzene szólt. Az együttes hangszeres bemutatót is tartott. A tanulóknak a különböző vonóshangszerek jellemzőit mutatta be. A személyes kompetenciák fejlődését is elősegítette. A záróvacsora szintén a szülők bevonásával valósult meg. Lehetőség nyílt arra, hogy mindenki megossza egymással az elmúlt év tapasztalatát kötetlen beszélgetés formájában.

Fényképek megtekinthetőek a Galériában.